[news]Dong Bang Shin Ki “Infinitely Yours, Seoul” – Increased Tourism
How successful is ‘Infinitely Seoul’ CF that cost 339 billion won?
Early morning of 15th October, there was a girl named Kurosaki Ayano from Tokyo, together with three of her friends, who was shopping for souvenirs at a huge mall in Seoul station.
Kurosaki Ayano and friends decided to visit Seoul after seeing the ‘Infinitely Yours, Seoul’ CF on TBS. The scenes of Dong Dae Mun market and Dong Bang Shin Ki’s performance had left a deep impression on her.
The advertisement Kurosaki Ayano saw was the ‘Infinitely Yours, Seoul’ Japan version done by Seoul City Council on June this year. It was an advertisement that Dong Bang Shin Ki was in. It is one of the four different versions used promoting Seoul tourism. Other advertisements include China, Japan, South East Asia and USA. These four different advertisements had cost 13 billion won, and 90 billion won go to the endless broadcast on all media of almost 20 different countries around the targeted regions.
According to related data, Seoul City Council spent 401 billion won for advertising tourism overseas, and 339 billion won this year. Marketing officer from Seoul City Council stated, “Tourism and investment are closely related which directly affect the overseas sales.”
Seoul City Council uses TV advertisements, newspapers and the internet as their promoting media.
So how successful has this round of advertisement been? Through investigations from China, Japan and Bangkok last year, Seoul comes in first for the ‘Most Desired Vacation Destination.’ According to the data from the Cultural and Education Department, the number of tourists that visited Seoul had increased from 413 million (2007) to 513 million (2008).
indo trans:
Bagaimana sukses adalah 'Jauh Seoul' CF bahwa biaya 339 billion menang?
Dini hari 15 Oktober, ada seorang gadis bernama Kurosaki Ayano dari Tokyo, bersama dengan tiga temannya, yang sedang berbelanja cindera mata di mal besar di Seoul stasiun.
Kurosaki Ayano dan teman-teman memutuskan untuk mengunjungi Seoul setelah melihat 'Jauh Hormat, Seoul' CF on TBS. Adegan pasar Dong Dae Mun dan Dong Bang Shin Ki kinerja telah meninggalkan kesan yang mendalam padanya.
Iklan Kurosaki Ayano melihat adalah 'Jauh Hormat, Seoul' versi Jepang yang dilakukan oleh Dewan Kota Seoul pada Juni tahun ini. Itu adalah sebuah iklan yang Dong Bang Shin Ki masuk Ini adalah salah satu dari empat versi yang berbeda digunakan Seoul mempromosikan pariwisata. Iklan lain termasuk Cina, Jepang, Asia Tenggara dan Amerika Serikat. Keempat iklan yang berbeda telah biaya 13 billion menang, dan 90 billion won pergi ke abadi disiarkan di semua media dari hampir 20 negara di seluruh daerah sasaran.
Menurut data yang terkait, Dewan Kota Seoul menghabiskan 401 billion menang untuk iklan pariwisata luar negeri, dan memenangkan 339 billion tahun. Pemasaran perwira dari Dewan Kota Seoul menyatakan, "Pariwisata dan investasi berkaitan erat yang secara langsung mempengaruhi penjualan di luar negeri."
Dewan Kota Seoul menggunakan iklan TV, koran dan internet sebagai media promosi mereka.
Jadi bagaimana telah berhasil putaran iklan ini telah? Melalui penyelidikan dari Cina, Jepang dan Bangkok tahun lalu, Seoul pertama datang untuk 'Paling Diinginkan Tujuan Liburan. "Menurut data dari Departemen Pendidikan dan Kebudayaan, jumlah wisatawan yang berkunjung ke Seoul telah meningkat dari 413 juta (2007) untuk 513 juta (2008).
cr: sharingyoochun@w
trans: dharaa
DBSK Hwaiting!!!
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ dharaa's NOTE!!! Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
♥Always Keep The Faith to the Five!!♥
read the rules?? feel free to re-post this (or anything else from this blog) to add +Broken Tsubasa to the credit^^
thanks...