[News] 121002 TVXQ’s Yunho: “I couldn’t sing because of a disease on my tonsil”


TVXQ Yunho baru-baru ini mengatakan bahwa ia pernah berpikir tentang menyerah akan mimpinya menjadi seorang penyanyi.

Kelompok ini muncul dalam episode tanggal 6 Oktober. KBS 'Story Show Do Dream' dan memberikan kata- kata nasehat "Mimpi tidak meninggalkanmu".

Yunho berkata, "Terdapat beberapa penyanyi dalam keluargaku. Berkat mereka, aku bisa menerima penghargaan di kontes penyanyi. Tapi aku punya penyakit mandel dan aku tidak bisa melanjutkan bernyanyi, yang merupakan kegemaranku".

"Aku tidak bisa berbicara dan aku berpikir tentang menyerah akan mimpiku menjadi seorang penyanyi. Tapi aku berusaha sangat keras dan aku akhirnya membuat mimpiku menjadi kenyataan".

Dia menarik banyak perhatian dengan menambahkan, "Setelah aku memulai debut sebagai penyanyi, aku sedang mempersiapkan untuk konser. Kemudian penyakit mandelku kambuh lagi dan bahkan manajemenku mengatakan untuk tidak menghadiri konser. Tapi aku memaksakan tenggorakanku dan menyanyikan lagu-lagu di atas panggung".

Super Junior Eunhyuk dan Kyuhyun, yang mewakili manajemen yang sama dengan kelompok, juga tampil di acara itu.


[eng trans]

TVXQ’s Yunho recently said that he once thought about giving up his dream of becoming a singer.

The group appeared on the October 6 episode of KBS’s Story Show Do Dream and gave a lecture under the title ‘Dream doesn’t abandon you.’

Yunho said, “I have several singers in my family. Thanks to them, I could receive awards at singing contests. But I had a disease on my tonsil and I couldn’t continue singing, which is my favorite thing to do.”

“I couldn’t speak speak and I thought about giving up my dream of becoming a singer. But I tried very hard and I finally made my dream come true.”

He drew a lot of attention by adding, “After I debuted as a singer, I was preparing for a concert. Then the disease on my tonsil appeared again and my agency even told me not to attend the concert. But I numbed my throat and sang songs on the stage.”

Super Junior’s Eunhyuk and Kyuhyun, who represent the same agency with the group, also appeared on the show.

cr: korea.com

No comments:

Post a Comment

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ dharaa's NOTE!!! Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
♥Always Keep The Faith to the Five!!♥
read the rules?? feel free to re-post this (or anything else from this blog) to add +Broken Tsubasa to the credit^^
thanks...

Blog Archive