[Trans] 120719 SM Entertainment’s 2nd generation idols achieve great album sales numbers


Idola generasi kedua dari SM Entertainment telah mencapai volume penjualan album "all-kill".

Sebuah postingan yang berjudul 'Genari kedua dari 'musik penjualan' para idola' di share di situs komunitas online, dan telah menjadi pusat perhatian baru-baru ini. Sementara nama-nama besar dari generasi pertama dari idola K-pop biasanya adalah H.O.T, Sechs Kies, g.o.d, Shinhwa, S.E.S, dan Fin.K.. Nama-nama besar di antara idola generasi kedua yang juga menjadi bintang Hallyu termasuk TVXQ , Super Junior, Girls 'Generation, dan Big Bang. Postingan ini tercantum idola generasi kedua yang telah benar-benar memperoleh kesuksesan dan pendapan yang besar.

Idola dari SM Entertainment khususnya membuktikan bahwa mereka telah mengambil beberapa tempat teratas dalam industri K-Pop. Menurut postingan itu, untuk idola generasi kedua dan penjualan album mereka, TVXQ tempat pertama secara keseluruhan dengan 'MIROTIC' album keempat mereka yang menjual total 600.857 eksemplar. Menyusul di belakang TVXQ adalah sesama labelmate Super Junior yang menjual 502.830 dari album 'Mr Simple' mereka. Di tempat ketiga adalah sekali lagi TVXQ dengan 458.686 eksemplar dengan album ketiga nereka '‘O-Jung. Ban. Hap', dan lanjut tempat yang keempat dan kelima adalah Girls' Generation dengan 385.348 eksemplar 'The Boys' dan 334.785 "Oh!".

Selanjutnya, TVXQ membuktikan bahwa mereka benar-benar 'Idol King', yang menempati total 9 slot dari 16 total list (termasuk penjualan album JYJ). Dan di antara 16 tempat teratas,artis SM Entertainment seperti TVXQ, Super Junior, dan Girls' Generation telah menyita 14 tempat dari list, membuat SM "all- kill" dala list itu.

Netizens yang telah melihat angka-angka ini telah berkomentar, "Wow, SM telah menaklukkan [list ini]," "[Ini menunjukkan] kedudukan TVXQ," "tampaknya keseluruhan dari list ini adalah TVXQ" dan, "albumku seharusnya ada suatu tempat di list ini".


[eng trans]

SM Entertainment‘s second generation idols have achieved an album sales volume “all-kill”.

A post titled ‘2nd generation idols’ music sales‘ was shared on an online community site, and has been gathering much interest recently. While the big names of the first generation K-Pop idols are usually listed as H.O.T, Sechs Kies, g.o.d, Shinhwa, S.E.S, and Fin.K.L, the big names among the second generation idols who have also become Hallyu stars tend to include TVXQ, Super Junior, Girls’ Generation, and Big Bang. This post listed the second generation of idols who have truly acquired great success and income.

SM Entertainment idols have particularly proven that they have taken some of the top spots in the K-Pop industry. According to the post, when it comes to second generation idols and their album sales, TVXQ takes first place overall with their fourth album ‘MIROTIC’ which sold a total of 600,857 copies. Following behind TVXQ is fellow labelmate Super Junior who sold 502,830 copies of their album‘Mr. Simple’. In third place is TVXQ once again with 458,686 copies sold of their third formal album ‘O-Jung. Ban. Hap’, and taking both fourth and fifth place is Girls’ Generation with 385,348 copies of ‘The Boys’ and 334,785 copies of ‘Oh!’.

Furthermore, TVXQ proved that they were truly the ‘Idol Kings’, occupying 9 total slots on the list (including JYJ album sales) of 16. And among the top 16 places, SM Entertainment artists such as TVXQ, Super Junior, and Girls’ Generation have seized 14 of them, achieving an SM “all-kill” on the list.

Netizens who have seen these numbers have commented, “Wow, SM has conquered [this chart],” “[This shows] TVXQ’s dignity,” “It looks like TVXQ is on a whole other level,” and, “My album should be somewhere in here.”

cr: allkpop

No comments:

Post a Comment

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ dharaa's NOTE!!! Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
♥Always Keep The Faith to the Five!!♥
read the rules?? feel free to re-post this (or anything else from this blog) to add +Broken Tsubasa to the credit^^
thanks...

Blog Archive